onsdag, november 07, 2012

Färgstarka dagar!

Nu har vi haft två dagar med färglära!
Det är riktigt roligt och vi får vara kreativa och arbeta lite själva.
Det som inte är bra är ju att man själv vill hem och måla/tapetsera om
och fixa och piffa!
Det jag har kommit på är att folk ofta har vitt i hemmen.
Och det är inte fel, det är snyggt och har även varit trendigt i många år.
Men då kan man ju börja fundera på varför?
Är det för att man verkligen tycker det är snyggt?
Eller är det för att man saknar kunskap om färg
och vilka färger som passar tillsammans?
Ja det är nog vad jag tror.
Folk tar de färger som man tror att man inte kan misslyckas med i inredningen.
Själv gillar jag vitt och har gjort det i många år,
men min längtan efter lite mer färg ha kommit fram efter dessa dagar!


2 kommentarer:

  1. Jag tycker att vita väggar är absolut snyggast och att vad man än hänger på dem blir det snyggt! Häng en tavla mot en gul vägg och den försvinner, mot en vit vägg kommer alla tavlans färger till sin rätt!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag gillar vitt som bas. Det är ljust och gör rummet större.
    Men sen så älskar jag att variera färger på kuddar, gardiner mm :) Så kul att man kan variera efter årstid och humör.

    Ha en fin dag!

    Kram Verra

    SvaraRadera

Tack för din kommentar. Det värmer i hjärtat! ♥