onsdag, september 14, 2011

Muffins med gömda hemligheter!

Åh va det är skönt att inte ha något planerat!
Bara strosa runt här hemma och mysa och bara göra sånt som man vill!

Så idag har jag passat på att baka lite!
Muffins med gömda hemligheter!
Som ni ser så gick de inte gömma hemligheterna väl! :)




Chokladmuffins med hallon och jordnötter!

Receptet:
2 ägg
1½ dl strösocker
100 g smält smör
4 dl vetemjöl
2 dl vetemjölk
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
hallon
salta jordnötter

Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker pösigt.
Rör ner smält smör och mjölk.
Blanda ner vetemjöl, bakpulver och kakao och rör ner i smeten.
Fyll botten i formarna med smet och lägg i några hallon och jordnötter.
Häll sedan på mer smet, så att muffinsformarna
fylls till 2/3 delar.
Gräddas 10-15 min i 200 grader.

Lycka till!

4 kommentarer:

  1. Å vad spännande med hallon och jordnötter!
    Blev sugen på att prova!
    Vilka fina holkar du gör!
    Super mysiga!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Tack för att du lämnade ett spår på min blogg:) Kul med nya bloggar tittar snart in igen.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilka fina muffins, hallon och choklad är ju supergott!!! :)

    Tack för titten och kommentaren inne hos mig! Med lite papper och dubbelhäftande tejp kan man göra mycket! Jag brukar dekorera olika föremål med både papper och tapeter! :)

    Såg att du har en präglingsapparat... var har du köpt den? Jag vet att Granit har sådana, men den affären har inte vi vår stad...

    Jag hoppas att du får en skön ledighet!!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det såg väldans gott ut :)
    Vad kul att du kikade in hos mig! Alltid lika roligt med nya mysiga bloggar.
    Ha en fin torsdag!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för din kommentar. Det värmer i hjärtat! ♥